Customer service

We are happy to answer all your questions about our roses, ordering, payment or how your roses are packed for shipping. It is best to look here first to find the answer to your question. If your question is not listed, you can always call or email us. We are happy to help you.
OLIVIA-ROSE-AUSTIN-bordur_1

Order

You can easily order 24 hours a day, 7 days a week via the Belle Epoque website. You can pay securely via iDeal, credit card or afterwards via Klarna. After placing the order, you will receive a confirmation email with a link where you can see when it will be delivered.
  • Many types of roses in stock.

  • Easy online ordering

  • Clear description for each rose.

How can I order?

Het bestellen van rozen is eenvoudig en gaat als volgt:

  • Vind de roos van je keuze en klik hierop.
  • Kies de gewenste (en beschikbare) variant: kale wortel, in pot of een XL-klimroos in pot.
  • Kies dan het gewenst aantal.
  • Voeg je keuze toe aan de winkelmand.
  • Ga naar ‘nu afrekenen’ om te betalen.
  • Vul uw gegevens in en selecteer de gewenste betaalmethode. 
  • Als je bestelling verzonden is wordt deze bij ons verwerkt. Wij sturen u een E-mail terug voor de bevestiging dat de bestelling bij ons is aangekomen. 
  • Met de beperkte beschikbaarheid van sommige bijzondere soorten kan het zijn dat een roos niet voorradig blijkt te zijn. Je ontvangt in dat geval hierover een E-mail en wij storten het aankoopbedrag direct retour.
  • Als je rozen worden verstuurd ontvang je opnieuw een E-mail met daarin een track & trace code. Met deze code kan je de bestelling volgen.

Change order

Changing your order is possible until your order has been shipped. You can change your order by sending an email to info@belle-epoque.nl.  Please include your order number.

Cancel order

Canceling an order is possible until your order has been shipped. Cancellation is possible by sending an email to info@belle-epoque.nl  containing the order number.

Pay

You can pay the way you want. Payment via iDeal is of course possible, but also afterwards via Klarna.
  • Pay safely via various payment methods.

  • All our prices include VAT.

  • A large order? We are happy to help you.

How can I pay?

Payment can be made in many different ways. This is of course possible with iDeal, CreditCard, BankContact or Klarna. An option for everyone!

Can I pay afterwards?

Do you want to pay afterwards? Then choose the Klarna option at checkout.

Can I pay by invoice?

Payment by invoice is only possible via Klarna.

Delivery

Your order is usually delivered to your home within 7 working days. If a rose is not in stock, it may take a little longer and we will inform you of this.
  • Clear agreement about when your order will be at your home.

  • Your roses are well packed to ensure a pleasant journey.

  • Delivered via DPD or Packs and can be followed via Track & Trace.

Where is my order?​

Sometimes an order is delayed because the affiliated grower cannot deliver on time. We prefer to deliver your order at once, so it may sometimes happen that it is delayed. Do you have a question about your order? Please email your order number to martijn@belle-epoque.nl en and we will respond as quickly as possible.

How do you ship the roses?

Kale wortel rozen worden vochtig verpakt in een afgesloten plastic en doos. Afgesloten in de verpakking zijn de rozen op koele plek (bijvoorbeeld op de vloer in de berging of schuur) maximaal 2 weken houdbaar. Is de zak eenmaal geopend, dan moeten de rozen ook gelijk de grond in.

Rozen in pot snoeien wij terug. Dit doen wij om de rozen te beschermen tegen de warmte en het gebrek aan licht. Haal de rozen bij ontvangt gelijk uit de doos en geef ze goed water. De blaadjes van de roos kunnen iets verkleurd zijn door het gebrek aan licht in de doos, dit trekt echter snel weer bij. Wacht tot de plant flink begint uit te lopen en plant deze dan volgens ons advies. Haal de roos dus niet gelijk uit de pot, zo voorkom je beschadigingen aan het wortelgestel.f dan ontvang je een e-mail. Hierin staan de bezorgdatum en track & trace code waarmee je de bestelling kan volgen.

What is the delivery time?

Your order will usually be delivered within 7 working days, depending on the crowds and availability.

If we transfer your order to the shipping company, you will receive an email. This contains the delivery date and track & trace code with which you can track the order.

Is the delivery date inconvenient?

Unfortunately, we are not yet ready to change the date. It is therefore best to have the roses delivered to the neighbors. If no one is at home, PostNL will automatically come by again.

Why don't I receive my order within 2-3 days?​

We deliver fresh roses directly from the nursery. Your order will not be collected until you have placed it. This way you are always assured of good quality.

I have not received a confirmation or delivery message

After placing your order you will automatically receive an email with confirmation. When your order is shipped you will receive an email with a track & code. Didn't you receive anything? Please check your junk mail first. If you have any questions, please send a message to info@belle-epoque.nl en and we will contact you as soon as possible.

Can I also collect my order?​

Unfortunately it is not possible to collect your order. We would like to offer this option in the future.

Warranty 

Een kale wortel roos slaat eigenlijk altijd aan. De belangrijkste oorzaken voor groeistoornissen zijn vorst, te veel of weinig water, de (goed bedoelde) toediening van verkeerde voedingsstoffen/ bestrijdingsmiddelen en de gezondheid van de bodem. 

Omdat wij de omstandigheden en verzorging op afstand niet kunnen controleren kunnen wij helaas geen groeigarantie bieden. Het blijft de natuur en een goede verzorging en grond zijn essentieel. 

Rozen in pot zijn een goed alternatief voor bij twijfel of gebrek aan ervaring op een bepaalde plek met rozen. Een roos in pot is namelijk al aangeslagen en heeft daardoor een voorsprongetje op een kale wortel roos.


    Right of withdrawal

    You have the right to return your order to Belle Epoque within 14 days of delivery, without giving any reason. You do this by informing us by e-mail. You will receive the information from us by e-mail to return your order. You will receive the purchase amount back into your account. The plants must arrive to us in healthy condition and undamaged.

    Shipping costs for returns

    The costs incurred to return your order are at your own expense.