Klantenservice

Graag beantwoorden wij al je vragen over onze rozen, bestellen, betalen of hoe je rozen ingepakt worden voor verzending. Je kan het beste eerst hier kijken om het antwoord te vinden op je vraag. Als je vraag er niet tussen staat dan kan je ons altijd bellen of mailen. We helpen je graag verder. 

Bestellen

Bestellen bij Belle Epoque is eenvoudig en kan 24/7 via onze website. Je kunt veilig betalen met iDeal, creditcard of achteraf met Klarna. Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail met een link waarmee je de leveringsstatus kunt volgen.

We hebben veel soorten rozen op voorraad, en online bestellen gaat moeiteloos. Elke roos heeft een duidelijke beschrijving, zodat je precies weet wat je krijgt.

Inklapbare content

Hoe kan ik bestellen?

Het bestellen van rozen is eenvoudig en gaat als volgt:

  • Vind de roos van je keuze en klik hierop.
  • Kies de gewenste (en beschikbare) variant: kale wortel, in pot of een XL-klimroos in pot.
  • Kies dan het gewenst aantal.
  • Voeg je keuze toe aan de winkelmand.
  • Ga naar ‘nu afrekenen’ om te betalen.
  • Vul uw gegevens in en selecteer de gewenste betaalmethode. 
  • Als je bestelling verzonden is wordt deze bij ons verwerkt. Wij sturen u een E-mail terug voor de bevestiging dat de bestelling bij ons is aangekomen. 
  • Met de beperkte beschikbaarheid van sommige bijzondere soorten kan het zijn dat een roos niet voorradig blijkt te zijn. Je ontvangt in dat geval hierover een E-mail en wij storten het aankoopbedrag direct retour.
  • Als je rozen worden verstuurd ontvang je opnieuw een E-mail met daarin een track & trace code. Met deze code kan je de bestelling volgen.

Bestelling wijzigen

Je kunt je bestelling wijzigen zolang deze nog niet is verzonden. Stuur hiervoor een e-mail naar info@belle-epoque.nl en vermeld je bestelnummer. Je kunt ons ook een bericht sturen via de chatfunctie onderaan de webshop pagina.

Bestelling annuleren

Het annuleren van een bestelling is mogelijk totdat je bestelling is verstuurd. Annuleren is mogelijk door een e-mail te sturen naar info@belle-epoque.nl met daarin het bestelnummer.

Betalen

Betaal op de manier die jij prettig vindt. Naast iDeal kun je ook achteraf betalen via Klarna. Veilig betalen kan met verschillende betaalmethodes. Al onze prijzen zijn inclusief BTW. Heb je een grote bestelling? We helpen je graag!

Inklapbare content

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan op veel verschillende manieren. Uiteraard kan dat met iDeal, CreditCard, BankContact of met Klarna. Voor iedereen een optie!

Kan ik achteraf betalen?

Wil je achteraf betalen? Kies dan bij afrekenen de optie Klarna.

Kan ik op factuur betalen?

Wil je achteraf betalen? Kies dan bij afrekenen de optie Klarna.

Bezorgen

Je bestelling wordt meestal binnen 5 werkdagen bij je thuis geleverd. Mocht het voorkomen dat een roos niet op voorraad is, dan kan het iets langer duren en brengen we je daarvan op de hoogte. We maken duidelijke afspraken over wanneer je bestelling bij je thuis is.

Je rozen zijn goed verpakt voor een veilige reis. Ze worden geleverd via DPD of PostNL en zijn te volgen via Track & Trace in de orderbevestiging.

Als je nog vragen hebt, staan we altijd klaar om je te helpen!

Inklapbare content

Waar blijft mijn bestelling?​

Soms is een bestelling vertraagd doordat de aangesloten kweker niet op tijd kan leveren. Wij leveren je bestelling het liefst ineens uit en daardoor kan het soms voorkomen deze vertraagd is. Heb je een vraag over je bestelling? Mail dan met het bestelnummer naar info@belle-epoque.nl en wij reageren zo snel mogelijk.

Hoe verzenden jullie de rozen?

Kale wortel rozen worden tegenwoordig in papier verpakt en niet meer in plastic in een doos. Omdat rozen in de afgesloten verpakking kort houdbaar zijn, is het verstandig ze bij aankomst direct in een emmer koud water te zetten.

Rozen in pot snoeien wij terug om ze te beschermen tegen warmte en gebrek aan licht. Haal de rozen bij ontvangst direct uit de doos en geef ze goed water. De blaadjes kunnen iets verkleurd zijn door het gebrek aan licht in de doos, maar dit trekt snel bij. Soms kan een steeltje geknakt zijn, omdat we besloten hebben niet alles kort te knippen. Mogelijk moet je dus zelf bij aankomst nog wat snoeien of bloemen wegknippen. We hopen dat er nog een bloemknop heel blijft tijdens het transport, zodat je deze in een vaasje kunt zetten.

Snoeien bij aankomst en de roos in de grond zetten is verstandig, omdat het goed is voor de plant als er weinig blad en lange stelen zijn. Soms is het ook goed om de roos na aankomst even goed te dompelen in een emmer water voordat je gaat planten. Wees voorzichtig met de wortels en probeer deze niet te beschadigen. Daarom raden we aan om de pot soms kapot te knippen bij het verwijderen.

Wat is de levertijd?

Je bestelling wordt afhankelijk van de drukte en de beschikbaarheid doorgaans binnen 5 werkdagen geleverd.

Als wij je bestelling overdragen aan het verzendbedrijf dan ontvang je een e-mail. Hierin staan de bezorgdatum en track & trace code waarmee je de bestelling kan volgen.

Komt de leveringsdatum niet uit?

Wij zijn helaas nog niet zover dat wij de datum kunnen aanpassen. Je kan de rozen daarom het beste bij de buren laten afgeven. Als er niemand thuis is, dan komt PostNL vanzelf opnieuw langs.

Waarom ontvang ik mijn bestelling niet binnen 2-3 dagen?​

Wij leveren verse rozen direct vanaf de kwekerij. Je bestelling wordt pas verzameld als je deze geplaatst hebt. Zo ben je altijd verzekerd van goede kwaliteit.

Ik heb geen bevestigings- of bezorgbericht ontvangen​

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je automatisch een E-mail met de bevestiging. Als je bestelling verstuurd wordt ontvang je een E-mail met een track & code. Heb je niets ontvangen? Controleer dan eerst graag even je ongewenste mail. Stuur bij vragen een bericht naar info@belle-epoque.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?​

Ja dit is zeker mogelijk. Ons adres is Rietwijkeroordweg 28, 1432 JE in Aalsmeer.

Garantie

Een kale wortel roos slaat eigenlijk altijd aan. De belangrijkste oorzaken voor groeistoornissen zijn vorst, te veel of weinig water, de (goed bedoelde) toediening van verkeerde voedingsstoffen/ bestrijdingsmiddelen en de gezondheid van de bodem. Omdat wij de omstandigheden en verzorging op afstand niet kunnen controleren kunnen wij helaas geen groeigarantie bieden. Het blijft de natuur en een goede verzorging en grond zijn essentieel. Rozen in pot zijn een goed alternatief voor bij twijfel of gebrek aan ervaring op een bepaalde plek met rozen. Een roos in pot is namelijk al aangeslagen en heeft daardoor een voorsprongetje op een kale wortel roos.

Inklapbare content

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om je bestelling binnen 14 dagen na levering, zonder opgaaf van reden, terug te sturen naar Belle Epoque. Dit doe je door ons hiervan op de hoogte te brengen per e-mail. Per e-mail ontvang je van ons de gegevens om je bestelling terug te sturen. Je ontvangt het aankoopbedrag retour op je rekening. De planten dienen in gezonde staat en onbeschadigd bij ons aan te komen.  

Verzendkosten voor retour

De kosten die gemaakt worden om je bestelling retour te sturen zijn voor je eigen rekening.