Direct van de kwekerij

De mooiste rozen voor in jouw tuin

Rozenkwekerij Aalsmeer

KlantenSERVICE

Graag beantwoorden wij al je vragen over onze rozen, bestellen, betalen of hoe je rozen ingepakt worden voor verzending. Je kan het beste eerst hier kijken om het antwoord te vinden op je vraag. Als je vraag er niet tussen staat dan kan je ons altijd bellen of mailen. We helpen je graag verder. 

1. Bestellen

2. Betalen

3. Bezorgen

4. Garantie

1. Bestellen

Bestellen bij Belle Epoque is eenvoudig en kan 24/7 via onze website. Je kunt veilig betalen met iDeal, creditcard of achteraf met Klarna. Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail met een link waarmee je de leveringsstatus kunt volgen.
We hebben veel soorten rozen op voorraad, en online bestellen gaat moeiteloos. Elke roos heeft een duidelijke beschrijving, zodat je precies weet wat je krijg
Hoe kan ik bestellen?
Het bestellen van rozen is eenvoudig en gaat als volgt:
  • Vind de roos van je keuze en klik hierop.
  • Kies de gewenste (en beschikbare) variant: kale wortel, in pot of een XL-klimroos in pot.
  • Kies dan het gewenst aantal.
  • Voeg je keuze toe aan de winkelmand.
  • Ga naar ‘nu afrekenen’ om te betalen.
  • Vul uw gegevens in en selecteer de gewenste betaalmethode.
  • Als je bestelling verzonden is wordt deze bij ons verwerkt. Wij sturen u een E-mail terug voor de bevestiging dat de bestelling bij ons is aangekomen.
  • Met de beperkte beschikbaarheid van sommige bijzondere soorten kan het zijn dat een roos niet voorradig blijkt te zijn. Je ontvangt in dat geval hierover een E-mail en wij storten het aankoopbedrag direct retour.
  • Als je rozen worden verstuurd ontvang je opnieuw een E-mail met daarin een track & trace code. Met deze code kan je de bestelling volgen.
Bestelling wijzigen
Je kunt je bestelling wijzigen zolang deze nog niet is verzonden. Stuur hiervoor een e-mail naar info@belle-epoque.nl en vermeld je bestelnummer. Je kunt ons ook een bericht sturen via de chatfunctie onderaan de webshop pagina.
Bestelling annuleren
Het annuleren van een bestelling is mogelijk totdat je bestelling is verstuurd. Annuleren is mogelijk door een e-mail te sturen naar info@belle-epoque.nl met daarin het bestelnummer.

1.Betalen

Betaal op de manier die jij prettig vindt. Naast iDeal kun je ook achteraf betalen via Klarna. Veilig betalen kan met verschillende betaalmethodes. Al onze prijzen zijn inclusief BTW. Heb je een grote bestelling? We helpen je graag!
Hoe kan ik betalen?
Betalen kan op veel verschillende manieren. Uiteraard kan dat met iDeal, CreditCard, BankContact of met Klarna. Voor iedereen een optie!
Kan ik achteraf betalen?
Wil je achteraf betalen? Kies dan bij afrekenen de optie Klarna.
Kan ik op factuur betalen?
Ja, dat is mogelijk! U kunt uw rozen eenvoudig via de mail bestellen. Stuur ons uw gegevens door en wij sturen u een PDF-factuur toe.

3. Bezorgen

Je bestelling wordt meestal binnen 5 werkdagen bij je thuis geleverd. Mocht het voorkomen dat een roos niet op voorraad is, dan kan het iets langer duren en brengen we je daarvan op de hoogte. We maken duidelijke afspraken over wanneer je bestelling bij je thuis is.

Je rozen zijn goed verpakt voor een veilige reis. Ze worden geleverd via DPD of PostNL en zijn te volgen via Track & Trace in de orderbevestiging.

Let op: heeft u een voorbestelling gedaan voor kale wortel rozen? Deze worden geleverd vanaf half november.

Als je nog vragen hebt, staan we altijd klaar om je te helpen!
Waar blijft mijn bestelling?​
Soms is een bestelling vertraagd doordat de aangesloten kweker niet op tijd kan leveren. Wij leveren je bestelling het liefst ineens uit en daardoor kan het soms voorkomen deze vertraagd is. Heb je een vraag over je bestelling? Mail dan met het bestelnummer naar info@belle-epoque.nl en wij reageren zo snel mogelijk.
Hoe verzenden jullie de rozen?
Kale wortel rozen
Onze kale wortel rozen worden geleverd in gerecyclede plastic zakken en een stevige doos. De meegeleverde zak is bedoeld om her te gebruiken, bijvoorbeeld in de tuin of als vuil- of groenafvalzak. Omdat rozen in de afgesloten verpakking maar kort houdbaar zijn, is het belangrijk om ze bij aankomst direct in een emmer koud water te zetten.

Rozen in pot
Rozen in pot snoeien wij terug om ze te beschermen tegen warmte en gebrek aan licht tijdens het transport. Haal ze na ontvangst direct uit de doos en geef ze goed water. Het kan zijn dat de blaadjes wat verkleurd zijn door het gebrek aan licht, maar dit trekt snel bij. Soms is een steeltje geknakt, omdat we bewust niet alles te kort snoeien. Je kunt dan zelf nog wat bijknippen. Met een beetje geluk blijft er een bloemknop heel, die je mooi in een vaasje kunt zetten.

Planttips bij aankomst

  • Snoei de roos bij aankomst licht terug en zet hem zo snel mogelijk in de grond.
  • Dompel de roos eventueel eerst even volledig in een emmer water.
  • Wees voorzichtig met de wortels en probeer deze niet te beschadigen. Knip indien nodig de pot kapot bij het verwijderen.
Wat is de levertijd?
Je bestelling wordt afhankelijk van de drukte en de beschikbaarheid doorgaans binnen 5 werkdagen geleverd.
Als wij je bestelling overdragen aan het verzendbedrijf dan ontvang je een e-mail. Hierin staan de bezorgdatum en track & trace code waarmee je de bestelling kan volgen.
Komt de leveringsdatum niet uit?
Wij zijn helaas nog niet zover dat wij de datum kunnen aanpassen. Je kan de rozen daarom het beste bij de buren laten afgeven. Als er niemand thuis is, dan komt PostNL / Dpd vanzelf opnieuw langs.
Waarom ontvang ik mijn bestelling niet binnen 2-3 dagen?​
Wij leveren verse rozen direct vanaf de kwekerij. Je bestelling wordt pas verzameld als je deze geplaatst hebt. Zo ben je altijd verzekerd van goede kwaliteit.
Ik heb geen bevestigings- of bezorgbericht ontvangen​
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je automatisch een E-mail met de bevestiging. Als je bestelling verstuurd wordt ontvang je een E-mail met een track & code. Heb je niets ontvangen? Controleer dan eerst graag even je ongewenste mail. Stuur bij vragen een bericht naar info@belle-epoque.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?​
Ja dit is zeker mogelijk. Ons adres is Rietwijkeroordweg 28, 1432 JE in Aalsmeer.

4. Garantie

Plantgarantie
Een kale wortel roos slaat vrijwel altijd aan. Toch blijft het een natuurproduct en kan er soms iets misgaan, bijvoorbeeld door vorst, te veel of te weinig water, verkeerde voeding of de gezondheid van de bodem.

Daarom geven wij plantgarantie in alle redelijkheid. Bij goed aanplanten kan het soms toch mislukken, maar samen zoeken we dan naar een passende oplossing. We kiezen altijd een middenweg, zodat jij tevreden bent én de roos een nieuwe kans krijgt.

Rozen in pot zijn een mooi alternatief als je twijfelt of weinig ervaring hebt met een bepaalde plek. Deze rozen zijn al aangeslagen en hebben daardoor een voorsprong op een kale wortel roos.
Herroepingsrecht
Je hebt het recht om je bestelling binnen 14 dagen na levering, zonder opgaaf van reden, terug te sturen naar Belle Epoque. Dit doe je door ons hiervan op de hoogte te brengen per e-mail. Per e-mail ontvang je van ons de gegevens om je bestelling terug te sturen. Je ontvangt het aankoopbedrag retour op je rekening. De planten dienen in gezonde staat en onbeschadigd bij ons aan te komen.  
Verzendkosten retour
De kosten die gemaakt worden om je bestelling retour te sturen zijn voor je eigen rekening.